2013. augusztus 27., kedd

Karamellás - körtés clafoutis

Először is elnézést,hogy rég voltam itt ( a face oldal mondjuk szinte naponta frissítve) el vagyok maradva pár recepttel.Ennek ellenére még mindig lusta voltam azokat feltenni,de ma sütöttem egy isteni finomságot és ezt meg kell osztanom izibe.
Sok sok körtét kaptunk és agyaltam mi legyen.Igazi pitét szerettem volna,de nincs formám egyenlőre.A tejpite más néven  clafoutis régóta izgatta a fantáziámat ezért meglestem egy két alap receptet,ami szinte mindenhol ugyanaz volt.Mivel nagyon ritkán követem ezeket,magamtól mindig hozzáteszek ezt azt.Volt otthon egy fél tábla karamellás boci csoki és véletlenül a pitében landolt :)



  • 6-7 db közepes érett körte
  • 4 evőkanál cukor
  • fél tábla karamellás csokoládé
  • 2dl tej
  • 2 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 7 evőkanál liszt
  • egy negyed citrom leve
  • vanília vagy aroma,esetleg cukor
  1.  A tojásokat szétválasztjuk.A fehérjét felverjük a sárgáját pedig kikeverjük a cukorral.
  2. Kevés tejben felolvasztjuk a csokit.Hozzákeverjük a sárgájához,majd mehet bele a sütőporos liszt és a maradék tej.A fehérjét is hozzáadjuk.
  3. A körtéket felkockázzuk,meglocsoljuk a citrommal.
  4. Előmelegítjük a sütőt (közepesen sütjük).
  5. A tortaformába öntjük,majd a körtéket is elszórjuk a tésztában.Kb.30 percig sül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...